Efficiënter samenwerken met Microsoft Teams
Begin je dagelijks jouw werkzaamheden met het opstarten van Microsoft Outlook of start je de dag op met Microsoft Teams? Het laatste is slimmer, want dan weten je collega’s gelijk of je beschikbaar bent of in een vergadering zit. Maar Teams heeft nog veel meer slimme kenmerken.
Overal toegang
Microsoft Teams combineert de aantrekkelijke, snelle en mobiele manier van communicatie met de moderne werkplek. Het maakt samenwerken, onderlinge communicatie en kennisdeling binnen teams gemakkelijk.
Een centrale ‘hub’ voor teams
Microsoft Teams integreert vrijwel alle onderdelen van Microsoft 365 en vormt als het ware een centrale hub’ voor teamwork. Word, Excel, PowerPoint, SharePoint, OneNote, Planner, Power BI en Delve zijn allemaal integraal gekoppeld zodat teamleden met een simpele klik bij hun relevante informatie en tools kunnen.
Kortom; Teams is net als Outlook een echte ‘werkruimte’ waar je de hele dag in kan doorbrengen zonder continu van app-naar-app te verspringen. Mocht je dit wel willen dan kan je eenvoudig switchen van bijvoorbeeld Onedrive naar Teams of van Planner naar Sharepoint met behoud van context. Dat komt omdat al deze tools gebruik maken van Office 365 Groups, waarmee alle rechten en relaties consistent zijn door heel Microsoft 365.
Onderdeel van Microsoft 365
Met de toevoeging van Teams aan het Microsoft 365 pakket (gratis onderdeel van onze Business en Enterprise pakketten) wordt Microsoft 365 een werkomgeving met ongeëvenaarde samenwerkingsmogelijkheden. Alle tools die nodig zijn voor efficiënt werken vanuit de cloud zijn gebundeld in hét officepakket voor de moderne ondernemer.
Andere diensten
Een praktijkvoorbeeld van werken met Microsoft Teams
Het kan soms moeilijk zijn om aan de hand van een artikel direct de meerwaarde voor jouw eigen organisatie te zien. Daarom een praktisch scenario als voorbeeld.
Er is een Team aangemaakt voor de supportafdeling van een bedrijf. Als een supportmedewerker het antwoord op een specifieke klantvraag niet weet, zet hij de vraag in de Teams chat. Hij weet dat de vraag bij het hele team terechtkomt en degene die online is kan er op reageren. De rest kan (achteraf) meelezen, weet wanneer de vraag is beantwoord en is direct op de hoogte van de details.
Efficiencyvoordeel: Deze methode werkt beter dan het versturen van een e-mail naar een groep mensen, waarbij die ene mail kan leiden tot een onoverzichtelijke conversatie van tientallen e-mails.
Binnen een Team is het vervolgens ook mogelijk om meerdere kanalen op te zetten. Zo kun je verschillende thema’s behandelen zonder dat deze door andere conversaties heen lopen. Het supportteam in dit voorbeeld zou eenvoudig per klant of product een kanaal kunnen opzetten.